Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61á47c17l38a17v 95J58e63b55a96v29ý 8200509563516

Jako nekuřák a naprostý odpůrce kuřáků souhlasím s tím, že ten náš zákon je snad úplně nejlepší. Prostě u vchodu vidím, jestli jdu do kultivovaného prostředí nebo do smradlavého pajzlu. Je to moje volba, kam půjdu. Poněkud horší je to s variantou stavebně oddělených prostor pro nekuřáky, kde to je velmi často ve stylu v této půlce bazénu se smí močit a v této ne. Ale to by se dalo napravit.

Mnohem horší je však kouření na veřejných prostranstvích, na zastávkách, v parcích nebo v bytových domech. Tam chybí zásadní posun, který by zakazoval obtěžovat ostatní lidi cigaretovým kouřem. Z jakého titulu by měl někdo někoho obtěžovat po cestě do práce nebo při relaxaci, případně doma při větrání? Naprosto bezohledné chování hodné pouze drogově závislých osob...a pak ještě hodí vajgl na zem. Bohužel takto se chová 95% kuřáků. A vrchol bezohlednosti je kouření v těhotenství a následně malým dětem doma nebo u kočáru...rovnou pěkně vyudit, ať se mu na tom světě lépe dýchá...však ty jeho nemoci zaplatí pojišťovna.

Korunu tomu ovšem nasazuje ministr financí, který tvrdí, jak kuřáci zachraňují rozpočet. To jako nekuřáci neutrácí a neplatí daně? Nebo tady jen nějaký M. Kalousek nehorázně lže? Proč lékaři tvrdí, že na léčbu nemocí spojených s kouřením se utratí zhruba tolik, kolik se na cigaretách vybere?

+4/−3
9.6.2013 2:14

J87a10n 78D20ě30d 8586949573121

"Proč lékaři tvrdí, že na léčbu nemocí spojených s kouřením se utratí zhruba tolik, kolik se na cigaretách vybere?" Co třeba proto, že evidentně nemají potuchu, kolik se vybere?

+3/−1
9.6.2013 10:36

L85i65b75o42r 88J76a57n58e97č97e79k 4925465575531

Financni ztraty statu, způsobené kourenim je cca 20%.

+1/−3
9.6.2013 11:40

J23a62n 51K63u72b37a60l56e81k 4499240293816

mam tokovy dojem, ze statistiku, kolik se vybere ne cigaretach se da dohledat na MF.

0/0
9.6.2013 11:38

K55r66y62š95t71o73f 49L40a47n98í64k 1579260355725

cca 45 mld CZK. rekl bych ze si kuraci tu svoji vasen v pohode zaplati. nehlede na usporu na duchodech, protoze umiraji v prumeru o 10 let drive.

+3/−1
9.6.2013 13:34

J92a13n 38K35u57b24a47l92e96k 4489750623716

Souhlasim s Vami, ze prilisnym "vychovavanim" ci "prevychovavanim," nevzejde nic dobreho.

Ale jak uz rekl klasik "Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého." Proto napriklad nesouhlasim s korenim na zastavkach v parcich a pod...

+8/0
8.6.2013 22:54

L45e92n85k32a 23N60o86v33á 1586496548475

Jsem nekuřačka. Většina nekuřáckých koutků v restauracích jsou k smíchu, protože tam ten kouř stejně dojde, ale fajn vyberu si jinou restauraci, která je plně nekuřácká. Co mi, ale vadí je, kouření na zastávkách, ať už MHD nebo vlakových. Těžko si můžu vybrat z jaké zastávky pojedu! Přesto tam stojí hodně lidí, kteří kdyby si zřejmě nepotáhli z cigára pár vteřin před nástupen do dopravního portředku tak zhynou a je jim jedno, že tam jsou nápisy zákaz kouření!!!

+13/0
7.6.2013 12:06

V91á95c95l36a78v 70J69e98b35a98v66ý 8120309313436

Cigarety jsou jedna z nejnávykovějších drog. A určitě jste mnohokrát viděla, co dělá absťák s feťákem. Akorát v cigaretách se točí ohromné prachy a tak jsou legální. Do jídla nemůžete dát trochu horší sůl, ale přitom si můžete do plic tlačit dehet po kilech. Taková je dnešní společnost.;-(

+4/−1
9.6.2013 2:17

K78r13y89š59t77o87f 26L26a85n21í40k 1989760805355

na zastavkach je koureni zakazano. takze jde jen o vymahatelnost zakona. ja si vetsinou stoupnu jinam, ale pokud treba prsi, tak je nemilosrdne vyhazuju.

+2/0
9.6.2013 13:44

R10a16d41i97m 78F53r76a93n70c 5489191607510

Blábol.

+5/−12
6.6.2013 21:27

R23o58m16a28n 33Č11e19r45v41e33n68k35a 5608963294552

Argumentačně silné ;-D

+10/−2
7.6.2013 12:46

L52i69b62o66r 36J30a23n34e36č60e93k 4695525485451

Stejne jako clanek. :-( Kdyz nekdo blaboli po "vlivem", taky se s nim nedohadujete. Jak rekl Franc: Blabol.

+2/−4
8.6.2013 10:17

E28v80a 97K91o84l11l93a66r52o21v98a 4495192228529

Kdyz uz mluvime o svobode...

Člověk se narodil svobodný a nikdo nemá právo mu svobodu vzít a to v jakékoli oblasti, pokud tím nenarušuje svobodu ostatních - to je volná definice zakladu liberalniho systemu a jeden z oblíbených kontr-argumentů v jakékoli diskuzi o omezování.

Ale bohuzel, i kdyz ten liberalismus je krasny, ve sve ciste podobe, by nefungoval, protoze by to byla anarchie, kde by kazda skupina kricela, ze se jeji prava nejak, nekde, necim porusuji.

Proto jako spolecnost ty svobody zamerne omezujeme, abychom si zajistili strukturovany a bezpecny zivot. Ridime se zakony, ktere ty svobody omezuji, napr nikdo by nemel pravo mi brat to, co jsem si vydelala, ale ochotne (;-)) se toho vzdavam ve prospech statu pro obranu, infrastrukturu, zdravotni pojisteni atd.

Nekdy se zakony nesouhlasime: treba marijuana je nelegalni v CR, i kdyz nejspis skodi min nez nikotin, nebo treba snatek homosexualistu, ktery neskodi uplne nikomu. Ale stejne se jim (vetsina) podrizuje. Zkratka a dobre, zakony nam davaji hranice, podle kterych se chovame. Proste (evidentne)  mame ruzny nazor kde by tahle konkretni hranice mela byt pro koureni.

 A vite co? To je uplne v poradku, spolecnost neni stagnanti, porad se vyviji a meni, stejne jako nazory clenu te spolecnosti. V zadnem pripade se nazory nesmi drzet pri sobe,  hodne ruznych nazoru a moznost se k nim vyjadrit je jadro demokracie. A tenhle konkretni problem: zdali by koureni melo byt povoleno v restauracich se vyresi podle toho, kde si vetsina urci tu hranici, a stejne bud svoboda kourit, nebo to neublizeni na zdravi podlehnou. :-) Stejne jako reseni jakehokoli konfliktu.

+5/−3
6.6.2013 19:16

E35v82a 24K36o43l28l95a35r24o62v64a 4465742848649

Jen bych chtěla (slušně a bez militantní agrese) podotknout, že v zemích, kde je kouření v restauracích a hospodách zakázané, je tam stejně plno (viděla jsem to třeba v Anglii, Španělsku a USA).

Taky bych byla pro zákaz kouření, ale spíš jen proto, že většina obyvatelů si to přeje ( skoro 80% viz dole).  Respektuji vaše práva, ale taky si myslím, že menšina by neměla diktovat většině, hlavně v takové polarizující záležitosti.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/178202-tri-ctvrtiny-naroda-chteji-koureni-v-restauracich-vystavit-stopku/

+9/−6
6.6.2013 18:42

V90o64j42t40ě82c34h 65T39r75l43i53c30a 4526541835931

No jo, restauratéři v UK jsou happy :-P

Skoro pětina restaurací zavřených, 100.000 lidí bez práce Rv

http://www.thecommentator.com/article/2445/biased_bbc_curious_case_of_the_forgotten_smoking_ban/page/1

+5/−7
7.6.2013 9:22

R39o20m10a26n 75Č73e27r34v82e63n44k33a 5178293204392

Přesně tak. Tvrdá ekonomická realita s těmi pohádkami o šťastných hospodských, kterým se po zákazu kouření v UK prudce zvedly tržby jaksi nesedí. Nicméně to těm anti-nikotinovým spasitelům nebrání je všude vykládat do omrzení! ;-D

+6/−5
7.6.2013 12:51

E34v22a 38K74o82l79l45a19r80o61v70a 4815592338659

Puby se zaviraly i do zakazu koureni, a hlavne to zacalo pedalovat spolu s recesi. Petina je prece trochu moc ;-).

Celkem je jich asi 57000, jesli se 1000 navic zavrelo kvuli zakazu koureni, tak to je asi 1.75% extra rocne.  To jesli se ignoruje recese (to jest lidi maji min penez na alkohol, ktery je v UK dost drahy ). (To je z informace poskytnute p.Trilcou - dekuji.) A taky dan na pivo se zvetsila o 42%(!) v 2008.

Coz nemeni fakt, ze ty co zustaly jsou lepsi a plne. Osobne vim o jedne hospode, co se zavrela asi v 2008, ta kulhala uz nekolik let, a byl to pekny svinarnik. Bych rekla Darwinismus v akci :)

+8/−3
7.6.2013 18:28

J25a24k46u88b 72J57a59m81b37o30r 8197321620237

Většina obyvatel si bezpochyby přeje neplatit daně, co s tím? :-)

+6/−3
7.6.2013 17:27

E36v15a 62K15o78l47l72a18r74o23v76a 4485272658519

Ale pane Jambore, jako inteligentni clovek samozrejme chapete rozdil, mezi placenim dani, coz je nezbytne pro fungovani nasi spolecnosti a mensim socialnim konfliktem ;-)

+3/−4
7.6.2013 17:37

E17v11a 20K45o74l71l74a57r47o82v19a 4245892748609

Je to podobny rozdil jako neprijemny, ale pro fungovani spolecnosti nezbytny kour z aut a tovaren a nesmyslny a navazany kour z cigaret.

Minusujte smudloveV

+4/−4
7.6.2013 18:29

L56u74m81í14r 12V24i96t73h84a 2207877756952

A můžete mi objasnit, Šmudlinko, proč je kouř z továren a aut pro společnost nezbytný???

+3/−2
8.6.2013 20:43

L79i46b64o56r 49J45a61n58e44č74e25k 4405275895721

Zkuste vyrobit chleba bez koure.:-)

0/0
8.6.2013 22:25

J39a27n 89D97ě35d 8696209623511

Nemá probléma pane...

0/0
9.6.2013 10:43

L53i80b40o28r 34J23a65n37e16č28e17k 4115305595791

Fakt by me zajimalo jak. Jestli ho vyrabi v Tescu, pak to chapu.:-)

0/0
9.6.2013 11:38

E24v59a 30K39o83l19l73a84r33o98v47a 4245102358349

Lumirku :-)

Sanitka, hasici, obecni a personalni doprava, prumysl.

Jesli se na tyden tohle zastavi, tak vzduch bude krasnej, ale (jesli nemate svoji zahradku, nebo aspon pistoli strilet holuby) nebude co jist :D 

Samozrejme jesli by vsichni najednou presedli na elektricke auta, bylo by to lepsi, ale musime byt realisty:-)

+2/0
9.6.2013 9:22

J52a97n 16D46ě31d 8366799343511

"že většina obyvatelů si to přeje"... A když si většina obyvatel bude přát, aby jste skočila z mostu radostně skočíte? Proč by mělo majitele hospody zajímat co si přeje 80% obyvatel? Pro něj je relevantní co si přejí jeho hosté. A i tam je stále na něm, zda to bude respektovat.

+3/−3
9.6.2013 10:42

E25v66a 23K19o66l20l58a78r95o60v23a 4265952358389

Kdyz si vetsina bude prat abych skocila z mostu, tak se odstehuju tam, kde si to prat nebude. ;-D

+5/0
9.6.2013 14:37

E51v15a 66K40o92l10l70a66r30o69v96a 4805312948179

Pardon, zapomnela jsem odpoveded na 'Pro něj je relevantní co si přejí jeho hosté.'

Hospoda neni neci soukromy byt, ale podnik, kam chodi lidi. Ten podnik byl stvoren pro to, aby tam chodili lidi.

Hospodsky stejne musi dodrzovat pravidla bezpecnosti, pozarni treba, nesmi mu po kuchyni behat krysy atd, jinak ho zavrou. Klidne se da argumentovat, ze nekoureni je jen jedna z tehle veci, ktere by se meli dodrzovat, jako pozarni bezpecnost nebo hygiena v kuchyni, ne osobni zalezitost persony majitele.

+3/0
9.6.2013 20:29

K63r56y45š21t72o72f 59L93a87n72í84k 1319280735965

a proc teda nemame trest smrti, ten si take preji skoro vsichni.

+1/0
9.6.2013 13:47

E81v47a 41K75o53l31l64a22r14o81v28a 4855912248589

Vazeny p. Laniku. Pardon za pomalou odpoved, email mi neprisel.

Nevim, problematikou trestu smrti v CR jsem se nikdy nezabyvala.

Ale rekla bych, ze proto, ze smrt je jedna z mala veci co opravdu je nenapravitelna post factum, proto se k trestu smrti chovaji jinak nez k koureni v restauracich, coz je de facto mensi socialni konflikt.

Nebo treba treba ten trest nefungoval jak by mel, proto ho v 1990 zrusili.

Taky bych typovala, ze vetsina tech lidi, co podporuji trest smrti, jen jsou statecni kdyz sedi na gauci u televize a debatuji jak by ten vul mel jit na elektrickou zidli, jine je to ale pro lidi, co ten zivot vzit musi (bud uz injekci, nebo podpisem).

Zkratka a dobre nevim proc neni, i kdyz ja jsem sama proti trestu smrti, jesli si ho vetsina preje, tak bych se tomu podridila.

+2/0
9.6.2013 14:36

A55l11e42š 84Z87e50l65i11n46k65a 1654822486

Je tu obrovská nelogičnost těch zastánců zákazu kouření v hospodách a putykách a zaplivaných špeluňkách. I když do ryze kuřáckých hospod málokterý nekuřák, nebo odnaučený kuřák(ti jsou mnohem horší) vleze, tak by chtěli zakazovat kuřákům tam chodit a sdružovat se. Co je ale nejhorší, jak uznává i jeden zastánce - po zákazu se naučili kouřit venku před hospoodou.! A tady je největší problém - tedy já (nekuřák) i když se sám nerozhodnu že půjdu do hospody, tak budu nucen okolo těch hloučků blafajících kuřáků procházet na veřejném prostranství. Kde budou kouřit i před dětmi a dávat jim špatný příklad. Tak jaký je smysl, když je to pak ještě horší, zatímco když se rozhodnu jít do kuřácké hospody je to moje rozhodnutí :-)

+8/−5
6.6.2013 13:00

E65v94a 27K33o35l54l25a75r25o18v90a 4345452708539

Zajimave reseni jsem videla v Arizone. Koureni je tam zakazane skoro vsude, krome podniku, pro ktere je 50%+ prijmu od prodeje cigaret. Takze je tam plno kavaren, a mensich jideln, kde se huli jak v komine, nekuraci tam nelezou, a kuraci maji kam jit posedet a pri tom si koupit ruzne a zajimave cigarety, podporit ten podnik.

+2/0
9.6.2013 14:50

B96e23d26ř58i60c13h 83D44v65o26ř37á40k 2252638926194

Kdo kouří tabák  je narkoman a podle toho se má posuzovat. Nikotin je mnohem horší droga než marihuana.

Budovat nějaká kuřácká doupata není v zájmu společnosti. A na pitomost se musí jedině terorem.Přesvědčování zklamalo.

+8/−10
6.6.2013 12:54

R57o13m41a86n 58Č66e51r70v82e32n33k20a 5408883874732

Tak proč stát nezavede nikotinovou prohibici? Politici jsou sice hloupí, ale evidentně ne tak jako vy 8-o

+9/−2
6.6.2013 14:47

L33i16b49o43r 80J31a27n31e38č64e11k 4685425455671

Kdybyste nebyl hloupy, vedel byste, ze prohibice neni reseni. Klidne si hulte, ale doma.

+2/−2
8.6.2013 10:15

A71n82d31r41e67a 92Č10i70e73r89n16a 5286717240190

Na pitomost se musí terorem? Být vámi, tak se bojím.8-o

+4/0
6.6.2013 17:22

R20o58b76e92r59t 93Š46i70n79d92e12l72á53ř 6230973796869

Tak to vás je třeba terorizovat celý den,sedm dní v týdnu!

+2/0
7.6.2013 16:36

M61i89l64o26š 40D28v24o83ř26á87č76e29k 2705208680534

100+1%+karma. Normalni lide jeste ziji. Skvele zjisteni.

+7/−8
6.6.2013 10:05

L45i14b16o32r 70J64a74n69e20č76e28k 4695235225181

:-) kravina. Napsal bych argumenty, ale psat cely blog nechci.

+9/−9
5.6.2013 19:39

I82v34o 89F87r53a10n35t93i70š98e73k 9872828770266

Napište R^

+6/−4
5.6.2013 19:50
Foto

H44o87n94z49a 82P58r33o20v75a83z71n94í12k 8278191407587

Já se takhle mohl vyspat s Jessicou Albou. Ale nechtělo se mi.

+11/−3
5.6.2013 21:12

R36o98m33a28n 45Č26e96r54v71e26n32k54a 5538293854732

Vám taky ne?R^

+4/0
6.6.2013 14:48

M69a93r68e45k 13H46o34f20f39m87a70n 3445684750670

100% souhlas R^

+6/−7
5.6.2013 17:03

P70ř75e54m51y66s79l 71C72h70u71r94a38v39ý 9462457158893

Vyměšování je daleko silnější fyziologická potřeba než chuť kouřit. Přesto, věřte nebo ne, je normální, že se tato potřeba koná k vyhrazených prostorách a neobtěžuje tím ostatní. Přitom by se určitě našlo spousta lidí, kteří by si rádi od večeře neodskakovali.

+15/−6
5.6.2013 15:22
Foto

H13o58n97z79a 84P30r29o48v38a88z59n69í58k 8368771277747

Takže pokud by byla založena restaurace, ve které by bylo povoleno vyměšovat přímo u stolu (bylo by napsáno na dveřích, že se to může), zakázal byste to zákonem?

+4/−5
5.6.2013 16:44
Foto

H65o74n80z55a 24P11r73o64v39a98z67n40í43k 8178791887897

Nebo jinak. Představte si restauraci, ve které hraje opravdu nahlas hudba. Tak nahlas, že vám to při dlouhodobém pobytu kazí sluch. Bojoval byste za zrušení hudby ve všech restauracích v republice nebo byste do ní prostě nechodil?

+4/−5
5.6.2013 16:56

I58v48o 55H29e41b86e93l80k18a 8525930552950

přesně tak, pokud tam hraje hudba tak nahlas, tak ji hygienici zakáží, právě proto, že kazí sluch, na to existují normy

+5/−3
5.6.2013 21:15

I16v30o 56F82r31a43n40t34i73š59e40k 9492508230496

Už jste byl někdy na koncertě nebo diskotéce? 8-o

Navíc mám pocit (a hledat se mi to nechce), tak normy jsou v tomto směru pouze pro nezúčastněné okolí, ne pro samotné účastníky

+6/−2
5.6.2013 21:21
Foto

H58o47n39z20a 24P38r94o90v32a92z56n31í86k 8108281947537

Samozřejmě. Mít pan Hebelka pravdu tak jsou již dávno zavřená všechna letiště, lomy a jakákoliv jiná těžká technika.

+2/−2
5.6.2013 21:30

L18i55b76o33r 98J19a42n30e57č50e18k 4355165695921

Samozrejme jste vedle jak ta jedle. Pokud nekde (zejmena je to videt na pracovistich) uroven hluku prekracuje povolene limity, musite pouzivat ochranne pomucky (viz chranice sluchu na letistich).

+1/−1
8.6.2013 10:35



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.